انواع روغن های گیاهی

روغن های گیاهی برای سلامت موهای شما مفید هستند. آنها موها را حالت می دهند، به حفظ رطوبت کمک می کنند ، خشکی را به حداقل می رسانند و از آسیب و شکستگی محافظت می کنند. انواع روغن های گیاهی ، سرشار از چربی های ضروری هستند و مخصوصاً برای موهای آسیب دیده مفید می باشند.

در اینجا به بررسی چگونگی استفاده از روغن های گیاهی برای موها و نحوه استفاده از آنها در برنامه مراقبت از مو می پردازیم تا بتوانید به تقویت موهای خود کمک نمایید. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، می توانید با آموزشگاه آرایشگری سفیر همراه باشید.

روغن گیاهی چگونه برای موهای شما مفید است؟

این روغن های گیاهی دارای مواد مغذی و کربوهیدرات می باشند که قادرند موهایی که دچار آسیب شده اند را ترمیم نمایند. بسیاری از فرمولاسیون لوازم آرایشی حاوی روغن های گیاهی هستند. زیرا به بهبود کوتیکول ها و افزایش نرمی مو کمک می کنند. همواره از روغن های گیاهی فرآوری نشده مانند روغن نارگیل، زیتون، جوجوبا و آرگان، بر روی موهای خود استفاده کنید.

انواع روغن های گیاهی

مزیت های انواع روغن های گیاهی

  1. حالت دهنده مو

برای نرم کردن موها می توان از روغن هایی همچون نارگیل یا آفتابگردان استفاده نمود. این نوع از روغن ها، به خوبی به میان موها نفوذ کرده و باعث جذب کمتر آب شده و میزان آسیب به مو را کاهش می دهد.

  1. جلوگیری از شوره سر

روغن نارگیل از جمله انواع روغن های گیاهی است که ممکن است به جلوگیری از رشد قارچی شبیه مخمر که باعث ایجاد شوره می شود، کمک کند. مطالعات نشان داده است کسانی که روغن نارگیل را به پوست سر خود مالیده اند، دارای شوره سر کمتری بوده اند.

  1. رشد بهتر موها

روغن زیتون ممکن است رشد مو را تقویت کند. یک مطالعه نشان داد که اولئوروپئین، ترکیب اصلی برگها و میوه های زیتون، باعث رشد مو می شود.

  1. جلوگیری از التهاب پوست سر

روغن های گیاهی مانند زیتون، هسته انگور، آفتابگردان، نارگیل، گلرنگ، آووکادو، بادام زمینی، کنجد و روغن جوجوبا حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که از آسیب اکسیداتیو، التهاب، آسیب UV و انحطاط پوستی جلوگیری می کند. ضمن آنکه می توان برای جلوگیری از خارش سر و ایجاد آرامش در پوست سر، از روغن بادام استفاده نمود. انواع روغن های گیاهی نیز ممکن است تأثیر مشابهی روی پوست سر داشته باشند و به حفظ سلامت مطلوب پوست سر کمک کنند.

  1. محافظت از مو در برابر آسیب حرارتی

هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی، توصیه می شود که به عنوان مراقبت از مو، از چند قطره روغن گیاهی استفاده نمایید. روغن گیاهی موها را می پوشاند و از آسیب های ناشی از ابزارهای حالت دهنده حرارتی محافظت می کند. همچنین به موها درخشندگی و طراوت می بخشد و از آسیب های محیطی مراقبت می نماید.

انواع روغن های گیاهی

مواد تشکیل دهنده روغن های گیاهی

انواع روغن های گیاهی حاوی مواد مغذی ضروری هستند که برای سلامت کلی و سلامت مو مفید هستند. آنها از چربی های ضروری و مواد مغذی بشرح ذیل تشکیل شده و بر سلامتی و تقویت مو تاثیرگذار هستند.

  • تری گلیسیرید : باعث افزایش آبرسانی به پوست می شود.
  • اسیدهای چرب آزاد مانند اسید اولئیک : به عنوان تقویت کننده نفوذپذیری عمل می کنند.
  • توکوفرول : در نقش آنتی اکسیدان عمل می کند.
  • اسکوالن : نرم کننده و آنتی اکسیدان طبیعی است.
  • لینولئیک اسید : سد پوستی را حفظ می کند.
  • پلی فنول ها : مانند کاتچین ها ، ترانس رزوراترول از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کند.
  • الکلهای فنولیک : مانند فلاونوئیدها ، لیگنانها از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند.

همه این مواد موجود در انواع روغن های گیاهی مختلف برای حفظ سلامت پوست سر و مو با هم کار می کنند.

ماسک مو با انواع روغن های گیاهی

شما می توانید با روغن های گیاهی و دیگر مواد طبیعی، برای موهای خود، ماسک مناسب تهیه کنید تا همواره بر سلامتی و شادابی آن ها قدم بردارید.

انواع روغن های گیاهی

ماسک موی تخم مرغ و روغن نباتی

زرده تخم مرغ حاوی پپتیدهای محلول در آب است که می تواند رشد موها را افزایش داده و از ریزش مو جلوگیری کند.  این ماسک مو به حفظ سلامت مو کمک می کند. برای این کار می توانید یک قاشق غذا خوری روغن گیاهی (ترجیحاً روغن کرچک) را با زرده تخم مرغ مخلوط کرده و به طور مساوی روی موهای خود بمالید و به مدت 15 الی 20 دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم و شامپو، شستشو دهید.

ماسک مو روغن گیاهی و آووکادو

آووکادو اغلب در ماسک های مو و همراه انواع روغن های گیاهی استفاده می شود تا به تارهای مو چربی لازم را بدهد. برای تغذیه بیشتر می توانید روغن زیتون، نارگیل یا جوجوبا را مخلوط کنید. می توانید یک قاشق غذاخوری از روغن زیتون، نارگیل یا جوجوبا را با یک عدد آووکادو له شده و یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و روی موهای خود، هنگامی که مرطوب است بمالید و پس از 30 دقیقه آن را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب