تکنیک کوتاه کردن موی فر

یکی از چالش برانگیزترین بافت موهای مردانه برای کوتاه کردن موهای مجعد است. در حقیقت، ایجاد برش های یکنواخت در این نوع از موی مردانه دشوار است. استفاده از تکنیک کوتاه کردن موی فر با شانه یا انگشتان، برای هر آرایشگری ساده نیست. لازم است که برای این کار وقت صرف کرده و موهایی که در انگشتان یا شانه های خود نگه می دارید، را به شکلی یکنواخت کوتاه کنید.

بسیاری از افراد نمی‌دانند با موهای فر خود چه کنند و بنابراین به دنبال آن هستند که آن را به سرعت کوتاه کنند. این یک تصور اشتباه است که موهای فر، دارای انعطاف نبوده و نمی‌توان آنها را صاف و حالت دار کرد. نکته این است که بسیاری از مردان نمی‌خواهند از نرم‌کننده استفاده کنند یا نحوه استفاده صحیح از محصولات را آموزش ندیده اند. اما مهم است که بدانید، موهای شما، همواره به رطوبت مناسبی نیاز دارد.

آرایشگرها باید به عنوان تکنیک کوتاه کردن موی فر ، به مشتریان خود نشان دهند که به جای تلاش برای صاف کردن فرهای خود، باید رویکردی پذیرنده‌تر  داشته باشند. تفاوت اصلی کار با موهای مجعد و موهای صاف این است که با موهای صاف، معمولاً می‌خواهید موها را تغییر داده و کارهای غیرطبیعی انجام دهید. اما با موهای مجعد، شما تلاشی برای دست یابی به یک ظاهر غیر طبیعی نخواهید داشت.

تکنیک کوتاه کردن موی فر

تکنیک کوتاه کردن موی فر

یک نکته ساده و سریع برای آسان‌تر کردن کوتاهی کناره‌ها و پشت، استفاده از تیغه جداشدنی دندانه دار با تکنیک قیچی روی شانه است. شما می توانید قسمت بالایی را برش دهید. با استفاده از تکنیک قیچی روی، یک مسیر مرکزی ایجاد کنید. سپس می توانید با استفاده از راهنمای مرکزی خود، موها را به سمت چپ و راست تقسیم کرده و با استفاده از تکنیک مشابه در مرحله اول برش دهید.

توجه داشته باشید که در تکنیک کوتاه کردن موی فر ، لازم است که از پشت سر شروع کنید و با استفاده از تکنیک قیچی روی انگشت یک راهنمای مرکزی ایجاد کنید. انگشتان خود را به موازات سر نگه دارید. پس از آن با استفاده از راهنما، موها را به سمت شقیقه سمت راست و سپس به شقیقه سمت چپ کوتاه کنید.

کناره ها و پشت را با تکنیک قیچی روی شانه کوتاه نمایید. شما می توانید از یک تیغه جداشدنی با تیغه دندانه دار استفاده کنید که موهای مجعد را بسیار بهتر از تیغه معمولی برش می دهد. در نهایت، طرح کلی را کامل کرده و لبه های پهلو را جدا کنید و پشت گردن را تمیز نمایید. برای جلوگیری از سوختگی با تیغ و برش خط مو، تیغه را در پشت گردن، به سمت بالا حرکت دهید.

تکنیک کوتاه کردن موی فر

عملکرد آرایشگران با موهای فر

در پیروی از تکنیک کوتاه کردن موی فر ، هنگامی که برای اولین بار، با مشتری با موهای فر، مواجه شدید، لازم است که کمی زمان اضافی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک مشاوره مناسب را ارائه دهید. این به شما این امکان را می دهد که موها را بررسی کرده و بهترین گزینه را کشف نمایید. کار با موهای مجعد یا فر نیاز به داشتن یک تصویر بصری و ذهنی دارد که باید قبل از شروع به برش زدن ایجاد کنید. صحبت کردن و درک آنچه که مشتری می خواهد مهم است و همچنین بررسی و درک الگوی رشد موها نیز دارای اهمیت بالایی است. در این خصوص می توانید راهنمایی های لازم را از آموزشگاه آرایشگری سفیر دریافت کنید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب