از بین بردن چربی موی سر

برخی از افراد، هنگامی که از خواب بیدار می شوند، گویی موهای خود را با یک چرب کننده ترکیب کرده اند. پوست سر بیش از حد چرب، می تواند منجر به خارش ناراحت کننده و درماتیت شود. حتی باعث ایجاد قارچ های ایجاد کننده شوره سر باشد. با این اوصاف، تمامی چربی موهای خود را از بین ببرید. روغن های طبیعی شما از مو محافظت می کنند و برای سلامت پوست سر و موهای براق ضروری هستند. در اینجا چندین روش از بین بردن چربی موی سر ، بدون آسیب رساندن به موها و تحریک پوست سر وجود دارد.

شستشوی مناسب موها

افرادی که موهایشان واقعا چرب است، ممکن است نیاز داشته باشند تا یک بار در روز شامپو بزنند. شامپو به از بین بردن چربی اضافی و مواد زائد و باقی مانده مو از پوست سر کمک می کند. اگر موهای خود را یک بار در روز می شویید و تا پایان روز هنوز چرب است، شاید ارزش این را داشته باشد که در دفعات بیشتری آنها را شستشو دهید. البته شستشوی زیاد می تواند روغن طبیعی پوست سر را از بین ببرد.

از بین بردن چربی موی سر

استفاده صحیح از شامپوها

شاید به نظر نمی رسد، اما ، می توانید موهای خود را به اشتباه بشویید و در نهایت با پوست سر چرب و موهای آسیب دیده مواجه شوید. برای از بین بردن چربی موی سر و شستن صحیح موهای خود ، مقدار کمی شامپو را به آرامی به ریشه و پوست سر خود بمالید. از ناخن یا ایجاد اصطکاک غیر ضروری روی تارها خودداری کنید. اسکراب تهاجمی می تواند پوست سر شما را تحریک کرده و باعث تولید چربی بیشتر شود. روی پوست سر خود که روغن در آن وجود دارد، تمرکز کنید. شامپو را مستقیماً به انتهای موهای خود نزنید یا آنها را مالش ندهید.

تنظیم با دقت شرایط استفاده

نرم کننده می تواند موهای شما را چرب جلوه داده و باعث انباشته شدن سریعتر روغن ها شود. انتهای موهای خود را حالت دهید و مطمئن شوید که کاملاً آبکشی می کنید. اتوهای صاف و سشوار می توانند جلوه ای صاف و براق به شما بدهند. اما آنها همچنین می توانند موهای شما را سریعتر چرب نشان دهند. اجازه دهید موهای شما خشک شود و بافت طبیعی آن را بپذیرید. شستشوی خود را تنظیم کرده و از آسیب ناشی از حرارت جلوگیری می کنید.

محصولات فرموله شده برای از بین بردن چربی موی سر

تحقیقات زیادی در زمینه تولید محصولات مراقبت از مو انجام شده است. اگر شامپوی شما آن را ایجاد نمی کند، از شامپوی شفاف کننده ای استفاده کنید که شوینده های قوی تری دارد. این می تواند به از بین بردن چربی موی سر کمک کرده و موهای شما را بدون چربی کند.

از بین بردن چربی موی سر

استفاده از برس تمیز

یک برس کثیف با موهای تازه شسته شده جایی ندارد. برس شما می تواند مملو از محصولات و روغن های معمولی باشد که می تواند موهای شما را بلافاصله پس از شستشو کثیف کند. ابزارهای حالت دهنده خود را با کمی شامپو یا صابون ملایم تمیز کنید تا از تجمع آلودگی و قارچ جلوگیری شود. به همین ترتیب، بعد از هر بار برس زدن ، آن را تمیز کنید تا برس شما عاری از چربی و ذرات آلوده باشد.

آلوئه ورا برای از بین بردن چربی موی سر

آلوئه ورا، به عنوان درمان خانگی جهت از بین بردن چربی موی سر فقط در ماه های تابستان مفید نیست. آلوئه یک ماسک عالی برای مو و پوست سر ایجاد می کند، زیرا روغن اضافی را از بین می برد و با تجمع آن مبارزه کرده پوست سر را آرام می کند و از تارها محافظت می نماید تا موهای نرم و سالم برای شما باقی بماند.

از بین بردن چربی موی سر

پرهیز از محصولات سیلیکون دار

بسیاری از محصولات ، از جمله شامپوها ، نرم کننده ها ، کرم ها و محصولات حالت دهنده ، با سیلیکون ساخته شده اند تا به صاف شدن موها و درخشندگی آنها کمک کند. سیلیکون ها علاوه بر افزودن براقیت اضافی که می تواند بسیار شبیه چربی باشد، روی موها جمع شده و آنها را کثیف، چرب و سنگین نشان می دهد.

برای از بین بردن چربی موی سر ، در نظر داشته باشید که رایج ترین سیلیکون هایی که در محصولات مو پیدا می کنید شامل دی متیکون، سیکلومتیکون و آمودیمتیکون است. سیلیکون ها همچنین می توانند از نفوذ رطوبت مفید به ساقه مو جلوگیری کنند.

چه در حال شستن موها و یا حالت دادن موها، مهم است که ملایم باشید. تحریک پوست سر می تواند در واقع آن را بیش از حد آسیب پذیر کرده و باعث شود غدد چربی شما روغن بیشتری تولید کنند. همچنین یک یا دو دقیقه وقت بگذارید تا مطمئن شوید تمام شامپو و نرم کننده موهای خود را خارج کرده اید.

محصولات باقیمانده می توانند موهای شما را بپوشانند، باعث می شوند کثیف و خارش دار به نظر برسد. توجه به این نکته ساده می تواند در از بین بردن چربی موی سر کمک موثری باشد. شما می توانید برای مراقبت بیشتر از موهای خود، از آموزشگاه آرایشگری سفیر ، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب