ماسک های ضد شوره سر

در میان ماسک های ضد شوره سر ، ماسک موز می تواند یکی از موثرترین روش ها باشد. موز تازه سرشار از مواد مغذی است و طعم و بوی بسیار خوبی نیز دارد. ضمن آنکه می تواند بافت، ضخامت و درخشندگی موهای شما را نیز تقویت کند. این میوه، حاوی سیلیس است که یک عنصر معدنی است که به بدن شما در سنتز کلاژن کمک می کند و می تواند موهای شما را قوی تر و ضخیم تر کند. موز همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند پوسته پوسته شدن و خشکی پوست سر را التیام بخشیده و علائم شوره سر را برطرف کند. از همین روست که این میوه، به یک ماده محبوب در ماسک های موی خانگی تبدیل شده است که موها را نرم می کند.

ماسک های ضد شوره سر

مزایای ماسک موی موز

تحقیقات در مورد خواص تغذیه ای و شیمیایی موز نشان می دهد که ماسک موز می تواند به طور گسترده ای برای شرایط مختلف مو استفاده شود. این ماسک ممکن است به موهای وز شده به دلیل محتوای بالای سیلیس موز کمک کند. همچنین سیلیس جذب بدن شما می شود تا کلاژن تولید کند، پروتئینی که یک ساختمان سازنده موهای سالم و شاداب است. سیلیکون که مربوط به سیلیس است، اغلب در محصولات زیبایی مانند نرم کننده مو وجود دارد تا به موهای شما درخشندگی، نرمی و حجم ببخشد. وقتی موز را به عنوان یکی از ماسک های ضد شوره سر ، روی موهای خود می گذارید، این ویژگی های موثر را خواهید داشت.

قرن هاست که پوست موز، برگ ، گل و میوه در فرهنگ های مختلف به عنوان درمانی برای بیماری های مختلف استفاده می شود. عصاره قسمت های مختلف موز دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. علائم شوره سر می تواند ناشی از سوزش، خشکی و همچنین عوامل بیماری زای قارچی و باکتریایی باشد. استفاده از ماسک موز به عنوانماسک های ضد شوره سر ، می تواند رطوبت را افزایش دهد و همچنین پوست سر شما را از شر عوامل میکروسکوپی خلاص کند که باعث ایجاد علائم شوره می شوند.

ماسک های ضد شوره سر

ماسک موی مو برای رشد مو

آنتی اکسیدان های موجود در موز همچنین می توانند پوست سر و موهای شما را با یک سیستم دفاعی قوی تر تزریق کرده و استرس اکسیداتیو را کاهش دهند. این ماسک، با گذشت زمان ، می تواند منجر به فولیکول های مو قوی تر و در نتیجه طولانی تر شود. می توانید از ماسک موی موز و تخم مرغ استفاده کنید. در میان ماسک های ضد شوره سر ، این ماسک ساده موی دو ماده ای برای تقویت رشد موها و موهای براق مناسب است. پروتئین های تخم مرغ باعث رشد سریع موها می شود که در کنار موز می تواند یک ماسک معجزه آسا را فراهم کند.

همچنین می توانید با ترکیب عسل ماسکی مناسب تهیه کنید. عسل سرشار از آنتی اکسیدان است منبع موثری که می تواند پوست سر شما را حالت دهد و همچنین باعث بهبود پوست خشک و تحریک شده می شود. این ماسک برای شوره سر عالی است زیرا رطوبت و آنتی اکسیدان ها را به موهای شما تزریق می کند.

ضمن آنکه ماسک موی نارگیل و موز نیز می تواند به عنوان ماسک های ضد شوره سر و یک ترکیب عالی برای موها باشد که می توانند از درمان غنی از رطوبت بهره ببرند. می توانید به راحتی این ماسک را پس از سفید شدن یا رنگ آمیزی موهای خود برای درمان فولیکول های مو که ممکن است آسیب دیده باشند، امتحان کنید.

ماسک های ضد شوره سر

ماسک موی درخت چای

از دیگر ماسک های موثر در درمان شوره سر، ماسک موی درخت چای است. این روغن را می بایست قبل از شامپو استفاده کنید. در بسیاری از مواقع، ماسک موی درخت چای ، همراه با روغن آرگان و روغن نارگیل است که به تغذیه کمک می کند و از اسانس هایی مانند لیمو ، چوب سدر و رزماری که در پاکسازی پوست سر موثر بوده و خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد استفاده می شود که به عنوان موثرترین ماسک های ضد شوره سر محسوب می شوند.

به طور واضح بسیاری از ماسک های مربوط به  درمان طبیعی ضد شوره سر ، با ترکیبی قدرتمند از روغن های طبیعی و ضروری ساخته شده است که برای پوست سر ملایم هستند، اما در آبرسانی به پوست نیز بسیار موثر است و خشکی ، پوسته پوسته شدن و خارش را از بین می برد. با افزایش مواد مغذی ضد قارچی ، ضد میکروبی و ضد باکتریایی ، پسوریازیس پوست ، درماتیت و شوره سر معمولی را به طور موثری از بین می برند ، در حالی که رطوبت را برای سلامت مطلوب پوست سر باز می گرداند. در صورتی که با این مساله مواجه هستید، می توانید با مشورت از آموزشگاه آرایشگری سفیر ، محصول مناسب و ماسک های ضد شوره مو را متناسب با نوع و بافت موی خود انتخاب نمایید تا همواره سلامتی پوست سر و موهای خود را حفظ نموده و ظاهری آراسته داشته باشید.

اشتراک گذاری

آخرین مطالب